Wil je meer weten over het bestellen van biologische zaden in onze webshop? Hieronder zetten we de veelgestelde vragen voor je op een rij. Staat het antwoord op je vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons op.
Nee, wij verkopen enkel zaden en geen pootgoed.
Nee, dit is vanuit ons helaas niet mogelijk. Bestellingen gaan zo snel mogelijk het magazijn uit en worden verzonden met DPD. Neem contact op met DPD om het bezorgmoment af te stemmen.
Met ingang van 2023 verspreidt De Bolster geen papieren catalogus meer. Vanuit onze zorg voor de aarde willen we ook concrete stappen zetten op het gebied van duurzaamheid en waar mogelijk onze afdruk verminderen. Daarom waren we al overgestapt op 100% gerecycled papier, dat minder belastend is voor de planeet. Door geen jaarlijkse bestelgids meer te maken hebben we nog een stap gezet in duurzaamheid. Wil je toch nog een keer bladeren en inspiratie opdoen? Bekijk hiervoor de online versie van De Bolster catalogus editie 2023.
Dit gebeurt omdat ons systeem automatisch het factuuradres koppelt aan het e-mailadres waarmee je eerder hebt besteld, ook als je inmiddels een ander bezorgadres hebt gebruikt.
Wil je het factuuradres aanpassen? Log dan in op de webshop en ga naar Mijn Gegevens. Als je dit niet doet voordat je bestelt, wordt het bekende factuuradres gebruikt.
Geen zorgen: je pakket wordt altijd verzonden naar het adres dat je tijdens het bestellen hebt opgegeven, niet naar het factuuradres.
Heb je een aangepaste factuur nodig? Neem dan contact met ons op via info@bolster.nl.
Ons bio-certificaat kun je vinden op de pagina Certificaten.
Als je via Google op onze site bent gekomen, kan het gebeuren dat de link naar het certificaat of de teeltkalender niet meer actueel is. Gebruik de volgende links om de foutmelding te omzeilen:
> Bio-certificaat
> Teeltkalender
Kom je er niet uit? Neem gerust contact met ons op!
Je kunt jouw cadeaubon of kortingscode verzilveren in de winkelwagen. Ga naar de pagina Winkelwagen en zoek net boven de oranje knop 'Ik ga bestellen'. Klik op 'Cadeaubon of kortingscode', vul je code in en klik op 'Toepassen'. De korting wordt direct verrekend in het totaalbedrag.
Het aantal zaden per zakje verschilt per artikel. Op elk artikelpagina vind je onder het kopje 'Extra informatie' de inhoud van het zakje en de hoeveelheid per gram.
Als je een ras niet kunt vinden in onze webshop, betekent dit dat het helaas niet in ons assortiment zit. Let op: wij verkopen uitsluitend zaden en geen planten, pootgoed, aarde of andere tuinartikelen.
Na iedere bestelling wordt de factuur automatisch per e-mail verstuurd. Je ontvangt deze vanzelf in je inbox.
Ja, dat is mogelijk. Kies bij het afrekenen voor Betaling via bankoverschrijving en voeg in de opmerkingen toe: "Graag factuur". Je ontvangt de factuur per e-mail. Zodra de betaling is voldaan, wordt de bestelling verzonden.
Je hoeft niet opnieuw te bestellen. Zodra je de bestelling hebt geplaatst, wordt deze automatisch in ons systeem geregistreerd en ontvang je een bestelbevestiging per e-mail.
Als de betaling niet is gelukt, kun je via de bestelbevestiging alsnog de betaling afronden. Gebruik hiervoor de link Direct betalen in de bevestigingsmail. Nadat je de betaling hebt voltooid, ontvang je een extra e-mail ter bevestiging van de betaling.
Ja, je bestelling wordt altijd verzonden naar het adres dat je hebt opgegeven tijdens het bestellen. Dit wordt niet aangepast, zelfs als het factuuradres een oud adres toont.
Dit kan gebeuren als je ervoor hebt gekozen om niet in te loggen bij het plaatsen van je bestelling. In dat geval wordt de bestelling gekoppeld aan de bestaande gegevens in ons systeem, die leidend zijn voor de facturatie.
Wil je je gegevens bijwerken? Dat kan via Mijn Gegevens.
Ga naar Wachtwoord vergeten om een link aan te vragen waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Zodra je een nieuw wachtwoord hebt aangemaakt, kun je weer inloggen en je gegevens aanpassen.
Deze informatie verschilt per oogst. Vanwege vruchtwisseling en risicospreiding worden gewassen jaarlijks op andere locaties geproduceerd. Hierdoor kunnen de kiemkracht, het productiejaar en de productielocatie variëren, afhankelijk van het soort zaad en het specifieke zakje. Het is daarom lastig om een eenduidig antwoord te geven.
Het eerste getal is de afstand tussen de rij en het tweede getal de afstand binnen de rij. Deze waarden zijn enkel ter indicatie.
Bijvoorbeeld bij een plantafstand van 40x30 cm, is de afstand tussen de rijen 40 cm. De afstand in de rij voor het zaaien is 30 cm.
Hoe lang de kiemtijd is hangt af van verschillende factoren. Elk ras heeft zijn eigen specifieke teeltwijze en de kiemtijd wordt beïnvloed door onder andere de temperatuur, water en soort bodem.
Weten wat er gezaaid kan worden? Bekijk onze zaaikalender op de website.
Bij De Bolster willen we startende en ervaren tuinliefhebbers aanmoedigen en helpen om zelf groenten, kruiden en bloemen te telen - Gezond, lekker en natuurlijk 100% biologisch.
Als je vragen hebt over onze producten, of hulp nodig hebt bij het plaatsen van je bestellen dan helpen we je graag verder. Wij zijn tijdens kantooruren tussen 8.30 - 13.00 uur en 14.00 - 17.00 uur (vrijdag tot 13.00 uur) telefonisch bereikbaar en we doen onze uiterste best om e-mailberichten zo snel mogelijk te beantwoorden.
De Bolster biologische zaden
Oude Oenerweg 13
8161 PL Epe
Nederland