BIO-zaden voor een

succesvolle teelt
9,4/10 op basis van 17204 reviews 
Kwaliteitszaden, sterke kiemkracht
100% biologisch, GMO-vrij
Snelle levering, 3-4 werkdagen

Veelgestelde vragen

Wil je meer weten over het bestellen van biologische zaden in onze webshop? Hieronder zetten we de veelgestelde vragen voor je op een rij. Staat het antwoord op je vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons op.

Diverse vragen

11 vragen getoond
De zakjes waar de zaden in verpakt worden zijn gemaakt van Polyethylene en papier. De Polyethylene wordt gebruikt omdat het de houdbaarheid van de zaden sterk ten goede komt.
Ben je verhuisd? Log dan in en ga naar Mijn gegevens. Via de knop "Gegevens bewerken" kan je de nieuwe adresgegevens invullen.
Rassen met het PRO symbool zijn vanwege o.a. de uniformiteit en groeikracht zeer geschikt voor professionele teelt en daarom favoriet bij tuinders.
Dit betekent dus niet per se dat je hiervoor goed moet zijn in moestuinieren, maar dat het interessante rassen zijn voor professionele telers.
Heb je per ongeluk een fout gemaakt in het afleveradres of ben je niet thuis, en wil je het ergens anders laten afleveren? Dan kan je dit zelf aanpassen bij DPD. Wanneer je pakket onderweg is, ontvang je van DPD een mail. Onderaan deze mail zitten twee grote rode knoppen, met de linker kan je het adres wijzigen.

Wanneer u per ongeluk iets verkeerd heeft besteld, heeft u altijd 14 dagen om de artikelen retour te sturen. De zakjes moeten ongeopend en niet beschadigd zijn.

Nee, wij verkopen enkel zaden en geen pootgoed.

Nee, dit is vanuit ons helaas niet mogelijk. Bestellingen gaan zo snel mogelijk het magazijn uit en worden verzonden met DPD. Neem contact op met DPD om het bezorgmoment af te stemmen.

Met ingang van 2023 verspreidt De Bolster geen papieren catalogus meer. Vanuit onze zorg voor de aarde willen we ook concrete stappen zetten op het gebied van duurzaamheid en waar mogelijk onze afdruk verminderen. Daarom waren we al overgestapt op 100% gerecycled papier, dat minder belastend is voor de planeet. Door geen jaarlijkse bestelgids meer te maken hebben we nog een stap gezet in duurzaamheid. Wil je toch nog een keer bladeren en inspiratie opdoen? Bekijk hiervoor de online versie van De Bolster catalogus editie 2023.

Dit gebeurt omdat ons systeem automatisch het factuuradres koppelt aan het e-mailadres waarmee je eerder hebt besteld, ook als je inmiddels een ander bezorgadres hebt gebruikt.

Wil je het factuuradres aanpassen? Log dan in op de webshop en ga naar Mijn Gegevens. Als je dit niet doet voordat je bestelt, wordt het bekende factuuradres gebruikt.

Geen zorgen: je pakket wordt altijd verzonden naar het adres dat je tijdens het bestellen hebt opgegeven, niet naar het factuuradres.

Heb je een aangepaste factuur nodig? Neem dan contact met ons op via info@bolster.nl.

Ons bio-certificaat kun je vinden op de pagina Certificaten.

Als je via Google op onze site bent gekomen, kan het gebeuren dat de link naar het certificaat of de teeltkalender niet meer actueel is. Gebruik de volgende links om de foutmelding te omzeilen:

> Bio-certificaat
> Teeltkalender

Kom je er niet uit? Neem gerust contact met ons op!

Vragen over bestellen

11 vragen getoond
Het reserveren van zaden is bij de Bolster helaas niet mogelijk. Houd de site in de gaten voor beschikbaarheid of kijk bij de winkelzoeker of er misschien een winkel in jouw buurt is die nog voorraad heeft.
Wanneer je een btw-nummer hebt, berekent de website alsnog de btw over je bestelling. Om te voorkomen dat het te veel betaalde bedrag teruggeboekt moet worden, kun je bij het uitchecken in de opmerkingen aangeven dat je wilt betalen op basis van factuur. Klik ook aan dat je wil betalen met een bankoverschrijving. Je ontvangt van ons dan vanzelf een factuur en zullen we na betaling overgaan tot verzending.

Je kunt jouw cadeaubon of kortingscode verzilveren in de winkelwagen. Ga naar de pagina Winkelwagen en zoek net boven de oranje knop 'Ik ga bestellen'. Klik op 'Cadeaubon of kortingscode', vul je code in en klik op 'Toepassen'. De korting wordt direct verrekend in het totaalbedrag.

Het aantal zaden per zakje verschilt per artikel. Op elk artikelpagina vind je onder het kopje 'Extra informatie' de inhoud van het zakje en de hoeveelheid per gram.

Als je een ras niet kunt vinden in onze webshop, betekent dit dat het helaas niet in ons assortiment zit. Let op: wij verkopen uitsluitend zaden en geen planten, pootgoed, aarde of andere tuinartikelen.

Na iedere bestelling wordt de factuur automatisch per e-mail verstuurd. Je ontvangt deze vanzelf in je inbox.

Ja, dat is mogelijk. Kies bij het afrekenen voor Betaling via bankoverschrijving en voeg in de opmerkingen toe: "Graag factuur". Je ontvangt de factuur per e-mail. Zodra de betaling is voldaan, wordt de bestelling verzonden.

Je hoeft niet opnieuw te bestellen. Zodra je de bestelling hebt geplaatst, wordt deze automatisch in ons systeem geregistreerd en ontvang je een bestelbevestiging per e-mail.

Als de betaling niet is gelukt, kun je via de bestelbevestiging alsnog de betaling afronden. Gebruik hiervoor de link Direct betalen in de bevestigingsmail. Nadat je de betaling hebt voltooid, ontvang je een extra e-mail ter bevestiging van de betaling.

Ja, je bestelling wordt altijd verzonden naar het adres dat je hebt opgegeven tijdens het bestellen. Dit wordt niet aangepast, zelfs als het factuuradres een oud adres toont.

Dit kan gebeuren als je ervoor hebt gekozen om niet in te loggen bij het plaatsen van je bestelling. In dat geval wordt de bestelling gekoppeld aan de bestaande gegevens in ons systeem, die leidend zijn voor de facturatie.

Wil je je gegevens bijwerken? Dat kan via Mijn Gegevens.

Ga naar Wachtwoord vergeten om een link aan te vragen waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Zodra je een nieuw wachtwoord hebt aangemaakt, kun je weer inloggen en je gegevens aanpassen.

Deze informatie verschilt per oogst. Vanwege vruchtwisseling en risicospreiding worden gewassen jaarlijks op andere locaties geproduceerd. Hierdoor kunnen de kiemkracht, het productiejaar en de productielocatie variëren, afhankelijk van het soort zaad en het specifieke zakje. Het is daarom lastig om een eenduidig antwoord te geven.

Vragen over zaaien

7 vragen getoond
De zaai instructies, zoals de inhoud van een zakje, zaai-afstanden en planthoogte, zijn te vinden op de productpagina onder tabblad 'Extra informatie'.
Bij het veredelen ontwikkelen we nieuwe zaadvaste en hybride rassen. Zaadvaste rassen zijn door hun diversiteit vaak beter geschikt voor wisselende omstandigheden en hebben een oogst die gespreid is over een langere periode. Bij hybride rassen is de uniformiteit groter en is het makkelijker bepaalde eigenschappen, zoals resistentie tegen ziekten, in te kruisen. Een hybride ras herken je aan het F1-teken.
Onze zaden zijn over het algemeen 2 jaar houdbaar. Afhankelijk van het soort zaden, en de bewaring kan dit langer of korter zijn. Na 2 jaar blijven de zaden gewoon bruikbaar, maar de kiemkracht zal langzaam afnemen. Achter op het zakje staat een THT datum / jaartal, de zaden zijn tenminste houdbaar tot het einde van dat jaar.
• De zaden vochtvrij bewaren is de beste methode om de kiemkracht goed te houden.
• Bewaar de zakjes in een bak, weckpot of kastje dat geen vocht binnen laat.
• Bewaar zaden in de daarvoor bestemde zakjes en sluit deze aan de opengescheurde zijde af met plakband of een paperclip.
• Zorg ervoor dat de zaden geen licht krijgen.
• Bewaar de zaden bij een temperatuur rond de 14 graden en zo veel mogelijk bij een constante temperatuur. Het constant zijn van de temperatuur is nog belangrijker dan de exacte temperatuur!

Het eerste getal is de afstand tussen de rij en het tweede getal de afstand binnen de rij. Deze waarden zijn enkel ter indicatie.

Bijvoorbeeld bij een plantafstand van 40x30 cm, is de afstand tussen de rijen 40 cm. De afstand in de rij voor het zaaien is 30 cm. 

Hoe lang de kiemtijd is hangt af van verschillende factoren. Elk ras heeft zijn eigen specifieke teeltwijze en de kiemtijd wordt beïnvloed door onder andere de temperatuur, water en soort bodem.

Weten wat er gezaaid kan worden? Bekijk onze zaaikalender op de website.

Klantenservice

Bij De Bolster willen we startende en ervaren tuinliefhebbers aanmoedigen en helpen om zelf groenten, kruiden en bloemen te telen - Gezond, lekker en natuurlijk 100% biologisch.

> Bekijk onze verkooppunten
 


Hoe kunnen we je helpen

Als je vragen hebt over onze producten, of hulp nodig hebt bij het plaatsen van je bestellen dan helpen we je graag verder. Wij zijn tijdens kantooruren tussen 8.30 13.00 uur en 14.00 - 17.00 uur (vrijdag tot 13.00 uur) telefonisch bereikbaar en we doen onze uiterste best om e-mailberichten zo snel mogelijk te beantwoorden.

 

Bezoekadres (geen winkel)

De Bolster biologische zaden
Oude Oenerweg 13
8161 PL Epe
Nederland

 

 


 

Veilig betalen
9,4
Bekijk alle 17204 reviews
Kiyoh